Proactieve samenwerking

Proactieve samenwerking

Het planningsproces

hersteld

Het planningsysteem en de CRM-software van Van de Bunt Isolatietechniek communiceerden niet goed meer met elkaar. Een integratie-oplossing was nodig, maar die werd door de leverancier niet meer ondersteund. Ree BV bracht de communicatie weer op gang en herstelde daarmee een belangrijk bedrijfsproces.

Proactieve samenwerking

INTEGRATIE GEWENST

‘Wij werken met een CRM-systeem waar we onze offertes in maken. Offertes die akkoord zijn, worden door het planningsysteem automatisch uit het CRM-systeem gehaald. Dat laatste werkte niet goed meer’, vertelt Leoni van de Bunt, hoofd bedrijfsbureau bij Van de Bunt Isolatietechniek.’

‘De leverancier van ons planningsysteem was overgenomen door een nieuwe eigenaar. Die ondersteunde alleen nog een eenvoudige koppeling, terwijl ons systeem op maatwerk was gebaseerd. Dit gaf problemen. Toen ik aangaf dat dat niet de integratie was die ik wenste, heeft die leverancier ons aanbevolen om Ree BV in te schakelen.’

VERSTOORD PROCES

‘Onze uitvoerders op de weg werken met tablets waar ze hun werkbonnen op ontvangen en verwerken. Als dat niet goed gaat, moeten we zelf werkbonnen uitschrijven. Dat is natuurlijk een flinke verstoring van ons digitale werkproces die niet alleen veel tijd kost maar ook nog eens foutgevoelig is.’

‘Gemiddeld hebben wij zo’n achttien ploegen tegelijk op de weg die isolatiewerk uitvoeren voor particulieren, bouwbedrijven en woningbouwverenigingen. Dat werk moet gewoon goed ingepland worden. Daarnaast is de planning ook belangrijk voor de communicatie met onze klanten. Als dat proces niet goed werkt, hebben we dus wel een probleem.’

PROBLEEM OPGELOST

Ree BV heeft het probleem opgelost door een applicatie framework om het CRM- en planningsysteem heen te zetten. Dit applicatie framework is een slimme tussenlaag die de communicatie tussen de systemen regelt.

‘Alles werkt nu weer zoals het moet’, vertelt Leoni. ‘En we hebben heel goed samengewerkt. De mannen van Ree BV denken goed mee en leggen alles heel begrijpelijk uit wanneer het te technisch wordt. Ze komen ook proactief met voorstellen voor verbeteringen, maar wel op een manier die rekening houdt met ons financiële plaatje. We maakten samen een prioriteitenlijst en keken steeds goed of een nieuw idee voor ons zakelijk interessant was.’